Krajowy System e-Faktur (KSeF) 2.0 jest w trakcie wdrożenia, zgodnie z harmonogramem dostępnym na stronie https://ksef.podatki.gov.pl/etapy-wdrozenia-ksef. Na dzień 18 października 2025 r. minęły etapy wygaszenia KSeF 1.0 (1.09) i udostępnienia API KSeF 2.0 na środowisku testowym (30.09).
Staramy się jak najszybciej reagować na zachodzące zmiany oraz napływające do nas informacje. Aktualnie pracujemy nad:
- Aplikacją webową – integratorem eKSeF do wymiany danych z KSeF.
- Dostosowaniem programów SOD i Systemu Finansowo-Księgowego do nowych wymogów.
Postęp prac zależy od dostępności API i zmian ze strony KSeF, co wpływa na dynamikę naszych działań. Kluczowy jednak będzie etap – uruchomienie modułu certyfikatów i uprawnień (MCU), który zaplanowano na 1 listopada 2025 roku. Po jego uruchomieniu udostępnimy wersję beta aplikacji, umożliwiającą dodawanie użytkowników i wgrywanie certyfikatów.
Dzięki temu realizacja wdrożenia podzielona zostanie na dwa etapy, co usprawni przygotowanie się do pełnej integracji z KSeF 2.0. Po udostępnieniu środowiska produkcyjnego API planujemy jak najszybciej zakończyć pracę nad tworzeniem integratora, a w konsekwencji przystąpić do drugiego etap wdrożenia i zapewnić naszym użytkownikom kompletną, stabilną obsługę faktur ustrukturyzowanych w nowym systemie.
Śledźcie aktualizacje na naszej stronie – będziemy informować Was na bieżąco o zachodzących zmianach.