Krajowy System e-Faktur (KSeF) 2.0 jest w trakcie wdrożenia, zgodnie z harmonogramem dostępnym na stronie https://ksef.podatki.gov.pl/etapy-wdrozenia-ksef, na dzień 18 października 2025 r. minęły etapy wygaszenia KSeF 1.0 (1.09) i udostępnienia API KSeF 2.0 na środowisku testowym (30.09).
Staramy się jak najszybciej reagować na zachodzące zmiany oraz napływające do nas informacje. Aktualnie pracujemy nad przygotowaniem środowiska, które pozwoli na integracje posiadanych aplikacji dziedzinowych z KSeF 2.0. Realizacja tego procesu będzie wymagała:
- Uruchomienia nowej aplikacji webowej – integrator eKSeF (broker komunikacyjny do wymiany danych z KSeF 2.0);
- Dostosowania (aktualizacja) programów dziedzinowych:
- Elektroniczny Obieg Dokumentów – (SOD);
- System Finansowo-Księgowy (FK);
- Rozliczenia komunalne – woda (RKW);
- Rozliczenia komunalne – czynsze (RKC).
Postęp prac zależy od dostępności API i zmian ze strony KSeF, co wpływa na dynamikę naszych działań. Kluczowy jednak będzie etap – uruchomienie modułu certyfikatów i uprawnień (MCU), który zaplanowano na 1 listopada 2025 roku. Po jego uruchomieniu udostępnimy wersję beta aplikacji, umożliwiającą dodawanie użytkowników i wgrywanie certyfikatów.
Dzięki temu realizacja wdrożenia podzielona zostanie na dwa etapy, co usprawni przygotowanie się do pełnej integracji z KSeF 2.0. Po udostępnieniu środowiska produkcyjnego API planujemy jak najszybciej zakończyć pracę nad tworzeniem integratora, a w konsekwencji przystąpić do drugiego etap wdrożenia i zapewnić naszym użytkownikom kompletną, stabilną obsługę faktur ustrukturyzowanych w nowym systemie.
Śledźcie aktualizacje na naszej stronie – będziemy informować Was na bieżąco o zachodzących zmianach.

